نصیحتی از بانو مجتهده امین

نصیحتی از بانو مجتهده امین

خواهرم می دانید که این گوینده ناچیز از صنف زنان می باشم و طبیعت زن را بهتر از مردان می دانم و طالب سعادت و خوشبختی و آسایش و آزادی شما هستم. کشف حجاب اگر چه در ظاهر موافق با طبیعت زن است که مایل به جلوه گری است و اگر بی حجاب در خیابانها و معابر گذر کند راحت تر است لکن ببین صلاح دین و دنیای تو در چیست؟

حکم حجاب تکلیف است و البته تکلیف زحمت دارد و شاید بعضی از خانم ها و دوشیزگان خیال می کنند باحجاب بودن و خانه نشستن اسباب ضعف و نقص آنها می شود لکن این فکر اشتباه است، شهوت پرستی است که منکرات را به صورت زیبا در نظر جلوه می دهد، قدری فکر خود را به کار بیندازید و از دریچه عقل خود وضعیت امروزه را بنگرید و انصاف دهید آیا این وضعیت با دین داری و ایمان و تقوا مناسبت دارد؟
خواهرم گمان نکنید که اگر شما شیک و بدون حجاب از منزل بیرون آیید شرافتمند می شوید و مردها به نظر تقدیس به شما نگاه می کنند، همان کسانی که شما را خانم خطاب می کنند این ها روی اصل قوای شهوانی است و نگاه آنها نگاه شهوت آمیز است. همان که با صورت بشاش شما را استقبال می کند و به شما دست می دهد و به ظاهر احترام می گذارد در دل شما را خانم بی عفتی می داند و اگر قدری با غیرت باشد هیچ وقت امثال شما را به همسری نمی گیرد.

منبع: کتاب پاسداران حجاب