معرفی کتاب روش خوشبختی وتوصیه به خواهران ایمانی

معرفی کتاب روش خوشبختی وتوصیه به خواهران ایمانی

به قلم بانو مجتهده امین معروف بانوی ایران

آشنایی با شیوه های شیرین و دلنشین اسوه های شایسته ، ( چگونه زیستن) را به ما می آموزد و پاسخی امید آفرین و اطمینان بخش به الگو خواهی ما خواهد بود .

( روش خوشبختی ) ، بانو مجتهده امین اثری درس آموز و پر فروغ برای دستیابی به جلوه های جاودانگی و راههای کمال و تکامل است .

کتاب روش خوشبختی و توصیه به خواهران ایمانی ، که با قلمی از شوق و ارادت نگاشته شده است نسل نو و حقیقت خواه را به سرچشمه زلال حیات می رساند و شیرینی آموزه های آسمانی را در کام جانشان می نشاند .

گزیده ای از کتاب روش خوشبختی و توصیه به خواهران ایمانی

خودشناسی کلید خداشناسی است

چنانچه پیغمبر اکرم (ص) فرموده ( هر کس خودش را شناخت خدای خود را میشناسد ) و هر کس خود را شناخت مرتبه و مقام خود را نیز می شناسد و توقعات بیجا نمینماید و حضرت امیر (ع) فرموده ( من سئل فوق قدره استحق الحرمان ) یعنی هر کس سوال کند بالاتر از قدر خود مستحق محروم شدن است . پس عاقل هرگز در پی آرزو به آنچه در دسترس او نیست نمیگردد و خود را در طلب آن رنج نمیدهد .

فساد اخلاقی و شهوت پرستی و عیاشی و بی عفتی و دزدی و دروغ و خیانت و صدها جنایاتیکه امروزه بین مردم شایع گردیده ناشی از عدم ایمان به مبدا و معاد است ایمان یک عامل قوی و یک پلیس باطنی است که انسان را از کارهای زشت که منافی با تقوا و عفت است بازمیدارد کسیکه دین و ایمان ندارد بهیچوجه نباید از وی منتظر خیر و خوبی باشیم و هرگز سعادت و خوشبختی نصیب او نخواهد شد زیرا که نفس انسان مثل اسب شروری ماند که اگر جلو وی را رها کنیم خودش و سوارش را بهلاکت می اندازد و یگانه جلوگیر او ایمن به خدائی است که عالم به ظاهر و باطن وی است و پس از آن جلوگیرشهوات عقل است که به میزان شرع عمل نماید .

عقل بشر بدوم چراغ ایمان از راه سعادت و خوشبختی خود را نمیشناسد عقل اگر بهمراهی ایمان بسوی سعادت حرکت نمود البته کامیاب خواهد شد و موفقیت نصیب او می گردد .

پس از اینجا معلوم می شود که اول قدم بسوی سعادت و خوشبختی تحصیل ایمان و عقاید صحیح به مبدا و معاد و تطبیق امور با قوانین محکمه اسلام است.

منبع:روش خوشبختی وتوصیه به خواهران ایمانی